Iasi: 0374 884 025
Bucuresti: 0374 437 378
Coordonator Departament Juridic
juridic.is@expertmind.ro
0374.88.40.25
0374.88.40.35
Modificarea unei firme presupune una sau mai multe din actiunile urmatoare:
Pentru fiecare modificare necesara, redactam, depunem si ridicam pentru tine de la Registrul Comertului toate documentele necesare.
Timpul, documentele si costurile pentru fiecare modificare variaza, astfel ca e foarte important sa colaborati, in acest demers, cu o companie specializata in furnizarea serviciilor de modificari firme.
EXPERT MIND are o experienta vasta in optimizarea costurilor si a timpului investit in procedura de modificare firme.
Aceasta procedura juridica mai este cunoscuta ca cesiune de parti sociale si presupune transmiterea de parti sociale catre una sau mai multe persoane, din interiorul sau din afara firmei. Aceste persoane vor detine astfel calitatea de asociati.
Durata modificarii partilor sociale NU mai variaza in functie de actionarul caruia i se cedeaza partile sociale: asociat existent in firma sau asociat din afara firmei.
Procedura implica un termen de minimum 3 zile lucratoare, termen in care se proceseaza informatia, respectiv publicarea in Monitorul Oficial a documentelor privind modificarile aduse, cat si inregistrarea acestora la Oficiul Registrului Comertului.
Operatiunile specifice procesului de modificare a partilor sociale sunt mentionate in cele ce urmeaza, astfel:
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Daca luati in calcul aceasta modificare adusa la nivel de companie, este important sa stiti ca exista o serie de taxe, detaliate mai jos:
Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se achita separat, la accesarea fiecarui serviciu in parte.
La momentul inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului, societatea va detine un cod CAEN principal, care se va regasi pe certificatul de inregistrare si care va fi reprezentativ pentru activitatea desfasurata. De asemenea, in mod suplimentar, societatea va putea desfasura una sau mai multe activitati secundare, mentionate sub forma unei liste de coduri CAEN in continutul actului constitutiv.
Schimbarile economice determina unii administratori sa schimbe obiectul de activitate al firmei pe care o conduc cu unul din lista secundara sau chiar cu un cod CAEN nou.
In vederea modificarii obiectului principal de activitate emitem lista de documente necesare:
Departamentul Juridic al grupului Expert Mind asigura desfasurarea unui proces punctual in ceea ce priveste: consultanta juridica, intocmirea si redactarea documentelor necesare acestui tip de procedura modificatoare. Astfel, asiguram eficienta, transparenta si promptitudine in context legal asupra intregului proces.
Se vor parcurge urmatoarele operatiuni:
Modificarea obiectului de activitate al unei societati presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Schimbarea administratorului unei companii se face in anumite cazuri si este un proces de scurta durata, daca se apeleaza la consilierii nostri juridici. Procesul modificator poate avea loc pentru numirea unui administrator nou, revocarea sau prelungirea mandatului unui administrator existent.
Administratorul reprezinta societatea in relatiile comerciale cu tertii, in relatiile cu institutiile de stat sau diverse institutii private.
Poate fi numit administrator orice persoana fizica sau juridica (prin reprezentant persoana fizica), romana sau straina, care are capacitatea de exercitiu si nu are condamnari penale pentru infractiuni economice: evaziune fiscal, gestiune frauduloasa, inselaciune, delapidare, bancruta frauduloasa etc.
ADMINISTRATOR SRL
O persoana numita administrator in cadrul unei societati cu raspundere limitata poate fi, in acelasi timp, si asociat si angajat al respectivei societati.
ADMINISTRATOR SA
O persoana cu functie de administrator in cadrul unei societati pe actiuni nu poate fi angajat al respectivei societati pe perioada mandatului.
Consilierii nostri juridici vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Schimbarea administratorului unei societati presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Majorarea capitalului social se poate realiza fie prin aport de capital, care poate fi aport in numerar sau aport in natura, sau prin majorare din reserve.
De asemenea, exista si posibilitatea reducerii capitalului social.
Capitalul social reprezinta contributia in bani sau bunuri, facuta de asociatii unei societati la infiintarea acesteia. Nu are o valoare fixa sau maximala, ci doar una minima, de 1 leu. Aceasta suma reprezinta garantul solvabilitatii societatii in fata creditorilor sai.
Aportul fiecarui asociat la valoarea capitalului social va influenta procentul pe care acesta il va detine ulterior din profitul societatii.
Consilierii nostri juridici vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Schimbarea capitalului social al unei societati presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Documentele necesare pentru inregistrarea dosarului la Registrul Comertului sunt:
In functie de tipul de schimbare de capital social, pot fi necesare si alte documente, care depind de fiecare situatie in parte. Un consultant al grupului EXPERT MIND va poate asista pe parcursul intregii proceduri.
Suspendarea activitatii unei societati poate fi cauzata de conditiile economice generale sau de decizia administratorului de a „ingheta” temporar activitatea firmei. Aceasta solutie este posibila pentru o perioada de trei ani, cu posibilitatea de prelungire ulterioara.
In aceasta perioada administratorul/asociatul firmei poate decide oricand reluarea activitatii sau chiar renuntarea acesteia.
Pe perioada suspendarii, societatea poate beneficia de scutirea depunerii a declaratiilor fiscale lunare, prin obtinerea unui regim derogatoriu.
Suspendarea activitatii unei firme poate fi solicitata de SRL-uri, PFA-uri, II-uri si IF-uri.
La finalul perioadei de suspendare, administratorii societatii trebuie sa depuna, la institutiile abilitate (Registrul Comertului si Administratia Financiara) documentele care atesta reluarea activitatii societatii.
Consilierii nostri juridici vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Acest tip de modificare al unei societati presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Sediul social al unei societati poate fi gazduit intr-un imobil (proprietate personala sau inchiriata) sau la cabinetul unui avocat. In cazul gazduirii la biroul de avocatura, termenul este de maximum 1 an, activitatea societatii neputandu-se desfasura la sediul social, ci doar la beneficiari/terti sau la punctele de lucru.
Consilierii nostri juridici vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Schimbarea sediului social al unei societati presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Denumirea societatii reprezinta un important factor de identificare, inscris si pe Certificatul de Inregistrare de la Registrul Comertului. O modificare adusa Legii nr. 31/ 1990, republicata privind societatile comerciale actualizata 2020, prevede verificarea si rezervarea unei denumiri la nivel national, fapt ce nu mai permite existenta a doua firme cu acelasi nume.
In acest moment, in Romania, inca existe firme cu nume identic, dar cu sedii sociale in orase diferite.
Este foarte important ca, la inregistrarea denumirii unei firme, sa se ia in calcul elemente originale, care sa diferentieze compania prin originalitate.
Consilierii nostri juridici vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Schimbarea denumirii unei societati presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial si taxa de rezervare denumire. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Punctul de lucru sau sediul secundar este o locatie auxiliara societatii, in care se pot desfasura activitati de birou, activitati comerciale sau ambele. Punctul de lucru este o unitate fara personalitate juridica.
Consilierii nostri juridici vor efectua urmatoarelor operatiuni:
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.