Iasi: 0374 884 025
Bucuresti: 0374 437 378
Consultant Departament Juridic
ina.bulimar@expertmind.ro
0746.080.683
0374.490.137 – interior 2
Consultant departament jurdic
office@contabilitateinbucuresti.ro
0752.078.774
Modificarea unei firme presupune una sau mai multe din actiunile urmatoare:
Pentru fiecare modificare necesara, redactam, depunem si ridicam pentru tine de la Registrul Comertului toate documentele necesare.
Timpul, documentele si costurile pentru fiecare modificare variaza, astfel ca e foarte important sa colaborati, in acest demers, cu o companie specializata in furnizarea serviciilor de modificari firme.
EXPERT MIND are o experienta vasta in optimizarea costurilor si a timpului investit in procedura de modificare firme.
Aceasta procedura mai este cunoscuta si ca cesiunea de parti sociale si presupune transmiterea de parti sociale catre una sau mai multe persoane, din interiorul sau din afara firmei. Aceste persoane vor capata astfel calitatea de asociati.
Durata modificarii partilor sociale variaza in functie de actionarul caruia i se cedeaza partile sociale:
ACTIONAR EXISTENT IN FIRMA
5 zile – inscrierea mentiunilor privind numirea, revocarea sau schimbarea asociatilor la Registrul Comertului dureaza 5 zile din momentul in care avem dosarul cu toate actele necesare, daca partile sociale sunt cedate unui actionar deja existent in firma.
ACTIONAR DIN AFARA FIRMEI
60 zile – daca partile sociale sunt cedate unui actionar din afara societatii (cesiune externa), inscrierea mentiunilor privind numirea, revocarea sau schimbarea asociatilor la Registrul Comertului dureaza aproximativ 60 zile din momentul in care avem dosarul cu toate actele necesare.
Aceasta durata, relativ lunga, este cauzata de necesitatea parcurgerii a doua etape:
Operatiunile specifice procesului de modificare parti sociale sunt cele de mai jos, in ordinea in care apar:
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Daca luati in calcul aceasta modificare adusa la nivel de companie, e important sa stiti ca exista o serie de taxe, detaliate mai jos:
Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se achita separat, la accesarea fiecarui serviciu in parte.
La infiintarea unei firme, administratorul alege un cod CAEN principal, „resposabil” de activitatea principala a companie, care va aparea in certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului si alte obiecte secundare de activitate, trecute sub forma unei liste de coduri CAEN.
Schimbarile economice determina unii administratori sa schimbe obiectul de activitate al firmei pe care o conduc cu unul din lista secundara sau chiar cu un cod CAEN nou.
Pentru modificarea obiectului principal de activitate, aceasta este lista de documente necesare:
De procesul si redactarea documentelor necesare schimbarii obiectului de activitate ne putem ocupa cu usurinta noi, minimizand efortul depus de companie. Asiguram astfel si legalitatea intregului proces.
Juristii nostri vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Modificarile obiectului de activitate a unei societati comerciale presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Schimbarea administratorului unei companii se face in diverse cazuri si este un proces simplu, daca se apeleaza la specialisti juristi. Procesul de schimbare poate fi numirea unui administrator nou, revocarea sau prelungirea mandatului unui administrator existent.
Administratorul reprezinta societatea in relatiile comerciale cu tertii, in relatiile cu institutiile de stat sau diverse institutii private.
Poate fi numita administrator orice persoana fizica sau juridica, romana sau straina, care are capacitatea de exercitiu si nu are condamnari penale de tipul: evaziune fiscala, frauda, inselaciune, delapidare etc.
ADMINISTRATOR DE SRL
O persoana numita administrator in cadrul unei societati cu raspundere limitata poate fi, in acelasi timp, si asociat si angajati al respectivei societati.
ADMINISTRATOR DE SA
O persoana cu functie de administrator in acdrul inei societati pe actiuni nu poate fi angajat al respectivei societati pe perioada mandatului.
Juristii nostri vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Ridicarea actelor de la Registrul Comertului si predarea acestora
Schimbarea administratorului unei societati comerciale presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Majorarea capitalului social se poate face prin aport de capital, aport de numerar, aport in natura, majorare din rezerve sau reducere de capital social.
Capitalul social reprezinta contributia in bani sau bunuri, facuta de asociatii unei societati la infiintarea acesteia. Nu are o valoare fixa sau maximala, ci doar una minima, de 200 lei. Aceasta suma reprezinta garantul solvabilitatii societatii in fata creditorilor sai.
Aportul fiecarui asociat la valoarea capitalului social va influenta procentul pe care acesta il va detine ulterior din profitul societatii.
Juristii nostri vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Schimbarea capitatului social unei societati comerciale presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial.
Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului. De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Documentele necesare pentru inregistrarea dosarului la Registrul Comertului sunt:
In functie de tipul de schimbare de capital social, pot fi necesare si alte documente, care depind de fiecare situatie in parte. Un consultant EXPERT MIND va poate asista de-a lungul procedurii.
Suspendarea activitatii unei firme poate fi cauzata de conditiile economice generale sau de decizia administratorului de a „ingheta” temporar activitatea firmei. Aceasta solutie este posibila pentru o perioada de cel mult trei ani.
In aceasta perioada administratorul firmei poate decide oricand reluarea activitatii sau chiar desfiintarea ei.
Pe perioada suspendarii, societatea poate beneficia de scutirea de depunere a declaratiilor fiscale lunare uzuale, prin obtinerea unui regim derogatoriu.
Suspendarea activitatii unei firme poate fi solicitata de SRL-uri, PFA-uri, II-uri si IF-uri.
La finalul perioadei de suspendare, asdministratorii societatii cu activitatea „inghetata” trebuie sa depuna, la institutiile abilitate (Registrul Comertului, Administratia Financiara) documentele ce atesta reluarea activitatii sau dizolvarea sociatii.
Suspendarea activitatii unei societati comerciale presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
Juristii nostri vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Ridicarea actelor de la Registrul Comertului si predarea acestora
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Sediul social al unei societati poate fi gazduit intr-un imobil sau la cabinetul unui avocat. In cazul gazduirii la biroul de avocatura, termenul este de maxim 1 an, iar sediul este obligatoriu fara activitate.
Juristii nostri vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Stampila societatii.
Schimbarea sediului social al unei societati comerciale presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Denumirea societatii reprezinta un important factor de identificare, inscris si pe Certificatul de Inregistrare de la Registrul Comertului. O modificare adusa Legii 31/ 1990 privind societatile comerciale la sfarsitul anului 2008 prevede verificarea si rezervarea unei denumiri la nivel national, fapt ce nu mai permite existenta a doua firme cu acelasi nume.
In acest moment, in Romania, inca existe firme cu nume identic, dar cu sedii sociale in orase diferite.
E foarte important ca, la inregistrarea numelui unei firme, sa se ia in calcul elemente originale, care sa diferentieze compania prin originalitate.
Juristii nostri vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Schimbarea denumirii unei societati comerciale presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial si taxa de rezervare denumire. Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.
Punctul de lucru sau sediul secundar este o locatie auxiliara a societatii, in care se pot desfasura activitati de birou, activitati comerciale sau ambele. Punctul de lucru este o unitate fara personalitate juridica.
Juristii nostri vor efectua urmatoarelor operatiuni:
Deschiderea sau inchiderea unui punct de lucru presupune si plata taxelor de Registru si de publicare in Monitorul Oficial.
Aceste taxe nu sunt incluse in onorariul societatii noastre si se vor achita separat, la accesarea serviciului.
De acest serviciu si de altele din sfera consultantei juridice ne putem ocupa la solicitarile clientilor nostri, oricand, cu seriozitate, profesionalism si promptitudine.