O punte stabilă între compania dumneavoastră și instituțiile statului, este mai important ca oricând transmiterea actelor în termen, astfel încât să se poata obține certificatul de urgență necesar unor facilități în relațiile comerciale sau cu instituțiile publice. Regăsiți mai jos informațiile necesare privind obținerea Certificatelor de situație de urgență.
Platforma Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri a devenit funcţională şi prin urmare, pe perioada stării de urgenţă – adică până pe 14 aprilie (probabilitate de prelungire cu încă 30 de zile), se pot obține Certificatele de situație de urgență.
Acestea sunt emise în două forme:
- TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate:
- activitatea de servire și consum al produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației;
- activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise;
- activitaţi de organizare evenimente peste 100 oameni în spaţii deschise;
- activitatea în cabinetele de medicină dentară;
- activităţile de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centrele comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici, cu excepţia vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice şi a serviciilor de curăţătorie.
- TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020. Acest tip de certificat îl puteţi obţine în cazul în care activitatea nu a fost întreruptă conform ordonanţelor militare (cazul certificatului de tip 1).
Pentru a stabili dacă îndepliniţi criteriul de diminuare cu 25% a încasărilor sau a veniturilor, trebuie să aveţi în vedere transmiterea actelor aferente lunii martie pentru a calcula indicatorii solicitaţi.
Scopul certificatelor:
- Amânarea ratelor la credite/linii de credite/leasing;
- Obținerea de facilități în relațiile comerciale pe care le aveti (contracte, amanare chirii si utilitati, daca asa ati negociat cu partenerul);
- Pentru firmele beneficiare Start Up Nation, la solicitarea finanţatorului în contextul modificării clauzelor contractuale pe perioada stării de urgenţă;
- Pentru somaj tehnic nu mai este necesar.
Având în vedere faptul ca, în funcţie de categoria certificatului în care vă încadraţi pentru a-l solicita, avem rugămintea să luaţi în considerare factorul timp, în contextul în care documentaţia se depune online, pot exista probleme tehnice ale platformei, şi totodata trebuie furnizate informaţii a căror obţinere presupune contabilizarea veniturilor şi a încasărilor lunii martie.
Vă rugăm să parcurgeţi cu atenţie declaraţia pe propria răspundere , întrucât semnarea acesteia presupune faptul că:
- Situaţia afacerii dumneavoastră corespunde cu situaţia descrisă în „Declaraţia pe propria răspundere”.
- Aţi luat la cunoştinţă incidenţa sub care semnaţi declaraţia şi anume :
Art. 326. – Codul Penal: Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unități în care aceasta își desfășoară activitatea în vederea producerii unei consecințe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declarația făcută servește la producerea acelei consecințe, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.